کاربر میهمان ( ورود ) | ثبت‌‌نام میهمان  | راهنما  جمعه، ۲۷ مهر‌‌ماه ۱۴۰۳ | Friday, October 18, 2024
 
 
سامانه ثبت‌ نام مدیریت آموزشی مربیان مدارک دانشنامه آزمون آرشیو درباره ما تماس با ما
 

قانون تصادف با ماشین پارک شده

  در زمان رانندگی برای هر فردی ممکن است حادثه ای اتفاق بیافتد که خسارت های مختلف برای خودروها اتفاق بیافتد. جبران خسارت در شرایط مختلف ممکن است با هم متفاوت باشد، یکی از شایع ترین تصادفات، تصادف با ماشین پارک شده در شرایط مختلف می باشد. در این مطلب می خواهیم درباره شرایط انواع تصادفات با ماشین پارک شده بپردازیم.  

 یک‌‌شنبه، ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۶:۱۰|

قانون تصادف با ماشین پارک شده
یکی از شایع ترین انواع تصادفات، تصادف با ماشین های پارک شده می باشد، نوع برخورد و شرایط برخورد با ماشین هایی که در حاشیه خیابان پارک شده با هم متفاوت می باشد. تصادفات با انواع خودروهای پارک شده در سمت چپ و راست همه خیابان های اصلی و فرعی اتفاق می افتد که با توجه به شرایط مختلف امکان بررسی این شرایط وجود دارد که در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.

قانون تصادف با ماشین گران قیمت
تصادف با ماشین های گران قیمت می تواند برای همه دردسرساز باشد، در قانون جدید بیمه ثالث خودرویی که قیمت آن بیشتر از ۵۰ درصد سقف تعهدات بدنی باشد که در ابتدای هر سال مشخص می‌شود به عنوان خودروی نامتعارف شناخته می شود. در خسارات مربوط به خودروهای نامتعارف قانون جبران خسارت متفاوت می باشد.

قانون تصادف با ماشین پارک دوبل شده
در همه تصادفاتی که با خودروهایی اتفاق بیافتد که در محل مجاز و قانونی پارک نشده باشند ، مقصر شناخته می شوند. چراکه بر اساس قانون پارک دوبله قانونی نیست و معمولا در همه تصادفات با ماشین های دوبل پارک شده مقصر خودرویی است که دوبل پارک شده است.

قانون تصادف با درب باز خودرو
از دیگر تصادفات پر تکرار با ماشین های پارک شده ، تصادف با درب باز خودرو است که شرایط سختی در تعیین نوع خسارت و مقصر حادثه دارد، این که ایا راننده می خواسته از خودرو پیاده شود و یا می خواسته سوار خودرو شود؟ فاصله جلو ماشین متحرک در زمان خسارت کمتر از طول خودرو باشد همه شرایط مختلف دارد. به خاطر این موضوع پیدا کردن مقصر بسیار سخت باشد.

قانون تصادف با ماشین پارک شده در اتوبان
معمولا پارک در کنار اتوبان بر خلاف قانون راهنمایی و رانندگی می باشد اما این که در تصادفاتی که با خودروی پارک شده در کنار اتوبان اتفاق می افتد، مشخص شدن مقصر با توجه به شرایط تصادف و نظر کارشناس می باشد.

قانون تصادف با ماشین پارک شده در کوچه
در تصادف دو خودرو در کوچه، اگر یکی از خودروها پارک شده باشد و با خودروی پارک شده تصادف اتفاق بیافتد ، مقصر شخصی است که با خودروی پارک شده برخورد داشته است. البته باید همه شرایط بررسی شود از جمله این که ایا  خودروی پارک شده در محل مجاز پارک شده است یا نه؟

قانون تصادف با ماشین پارک شده در تقاطع
با توجه به این موضوع که پارک خودرو در تقاطع ممنوع است، در زمان تصادف با خودروی پارک شده در تقاطع، مقصر خودروی پارک شده در تقاطع می باشد. البته تشخیص مقصر نهایی در این تصادفات با توجه به نظر پلیس و کارشناس انجام می شود.

تصادف با ماشین پارک شده خلاف جهت
با توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی ، تصادف با خودروی پارک شده در محل پارک مجاز مقصر است اما اگر ماشین خلاف جهت در خیابان پارک شده باشد و تصادف اتفاق بیافتد ، مقصر ماشین پارک شده خلاف جهت خیابان می باشد. البته باز هم تشخیص مقصر بر عهده مامور پلیس می باشد.

قانون تصادف با جسم ثابت
گاردریل، چراغ های راهنمایی و رانندگی، کیوسک‌ها، درختان و تیر چراغ برق که اجسام ثابت هستند. البته این اشیا متعلق به سازمان‌های دولتی از جمله: شهرداری، اداره راهنمایی و رانندگی هستند. در این حالت شما مقصر هستید و پرداخت خسارت بر عهده‌تان است.

از آنجایی که این اشیا در جای خود ثابت هستند، مقصر، راننده خودرو است و باید خسارت آن را بپردازد. در این حالت از پوشش برخورد خودرو با اجسام ثابت استفاده می‌شود. در برخی شرایط که خسارت ناشی از تصادف زیاد نباشد نیز می توانید از خسارت بدون کروکی استفاده نمایید.

جبران خسارت در تصادف با خودروی پارک شده بیمه چگونه عمل می کند؟
اگر تصادفی داشته اید و فقط خسارت مالی برایتان اتفاق افتاده با پلیس تماس گرفته و خسارت اتفاق افتاده را گزارش نمایید. با مراجعه پلیس به محل مقصر حادثه تشخیص داده می شود . حال فرد مقصر باید هزینه های خسارات اتفاق افتاده را برای فرد زیان دیده پرداخت نماید و در ضمن در صورت خسارت دیدن خودروی خود هم باید خسارات ماشین خودش را هم جبران نماید.

بیمه شخص ثالث برای جبران همه خسارات مالی می باشد که برای خودروهای دیگر اتفاق می افتد و با توجه به نظر پلیس و کارشناس میزان خسارت مالی محاسبه می شود و از محل بیمه شخص ثالث تا سقف درج شده در بیمه نامه پرداخت می شود.

اما برای جبران خسارت وارد شده به خودروی مقصر باید از بیمه بدنه استفاده کرد و فرد مقصر از پوشش های بیمه نامه بدنه خود برای جبران همه خسارات استفاده می نماید.

نکته: ممکن است یک خودرو با چند خودروی پارک شده تصادف نماید که در این صورت همه خسارات مالی اتفاق افتاده برای همه خودرو ها از محل بیمه شخص ثالث مقصر پرداخت می شود.

چند توصیه بیمه ای برای جبران خسارت در تصادف با خودروی پارک شده.
اول این که سقف بیمه شخص ثالث تان را با تعهدات مالی بالاتر تهیه کنید که در زمان خسارت به مشکل نخورید.

حتما بیمه بدنه داشته باشید که در  صورت مقصر بودن هم بتوانید در زمان خسارت از این بیمه نامه استفاده نمایید.

اگر خسارت اتفاق افتاده پایین باشد می توانید از امکان پرداخت خسارت بدون کروکی استفاده نمایید. البته بهتر است برای استفاده از پوشش‌های بیمه و جبران خسارات حتما کروکی رسمی و تایید شده داشته باشید.

نکته مهم دیگر اینکه اگر گواهینامه معتبر نداشته باشید یا در هنگام وقوع تصادف تحت تاثیر مواد مخدر یا مشروبات الکلی باشید، خساراتی از سوی شرکت‌های بیمه به شما پرداخت نمی‌شود.


 

قانون تصادف با ماشين پارك شده

یادداشت | آموزشی

کد محتوا: ۴۴۸۸

ارسال: یک‌‌شنبه، ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۶:۱۰

به روز شده: یک‌‌شنبه، ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۲:۱۳

کلید واژه‌‌ها: رانندگی، تصادف، ماشین پارک شده، خسارت، بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه، پارک دوبل، تقاطع، راهنمایی و رانندگی، کروکی، گواهینامه

نوع: یادداشت

موضوع: آموزشی

فرستنده: دبیر محتوا

منبع: بیمه تایم

پیوند:

بازدید: ۸۵

زبان: پارسی

(۲ مورد )
 

عنوان

متن

 

برای ورود باید به سایت وارد شده باشید.   در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید.

 ورود به سایت   برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید.

 ورود به سایت   چنانچه هنور در سایت عضو نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید.
(ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

   
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...


 

نام کاربری

 

رمز عبور

   

با ما تماس بگیرید

آموزشگاه رانندگی شاهین


ثبت‌‌نام

مدیریت آموزشی

شرایط و مدارک

دانشنامه

آرشیو

درباره ما

تماس با ما


نشانی: تهران، خیابان ۱۷ شهریور، پایین تر از پل شهید محلاتی، پلاك ۹۱۷، ساختمان شاهین

تلفن: ۳۳۰۲۸۲۳۸-۳۳۷۲۸۳۰۱ (۰۲۱)

پست الکترونیک: info@shahin-ds.com

 

© ۱۴۰۳ کلیه حقوق برای آموزشگاه رانندگی شاهین محفوظ است.

هرگونه کپی برداری از مطالب و محتوای این وب‌‌سایت بدون مجوز کتبی نقض قانون حمایت از تولیدکنندگان محتوای اینترنتی می‌‌باشد و تحت پیگیرد قانونی قرار خواهد گرفت.

طراحی و توسعه: گروه ریزسامانه‌‌های نمادیس| پایگاه آموزش مجازی رانندگی| عضو طرح سامانه مدیریت هوشمند آموزشگاه رانندگی