کاربر میهمان ( ورود ) | ثبت‌‌نام میهمان  | راهنما  یک‌‌شنبه، ۱۸ شهریور‌‌ماه ۱۴۰۳ | Sunday, September 8, 2024
 
 
سامانه ثبت‌ نام مدیریت آموزشی مربیان مدارک دانشنامه آزمون آرشیو درباره ما تماس با ما
 

صکادرات؛ آموزش روشن کردن ماشین به‌ترتیب

  در هر آموزشگاه رانندگی اعم از آموزشگاه رانندگی در تهران و سایر شهرها از عبارت صکادرات برای آسان‌تر شدن فرایند آموزش رانندگی استفاده می‌شود.  

 یک‌‌شنبه، ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۴:۴۸|

امتحان رانندگی به‌دور از سن‌وسال و جنسیت برای همه ما دغدغه‌ای است که در دوره‌ای از زندگی آن را تجربه می‌کنیم. نگران نباشید، تکنیک‌هایی چون صاکدارت وجود دارد که در تسهیل این مسیر شما را کمک می‌کند. البته این تکنیک فقط برای آزمون نیست و تا زمانی که راننده شوید به کمکتان خواهد آمد.

اگر قرار بود همه افراد با شناختن صکادرات در آزمون رانندگی قبول شوند که دیگر قبولی در رانندگی دغدغه نبود. به نظر شما چه مشکلی در این میان وجود دارد؟ به نظر ما مشکل از درک نکردن مفهوم و عدم تصویرسازی برای آموزش روشن کردن ماشین به‌ترتیب است. در ادامه ما هر مرحله را با ارائه تصویری برای شما توضیح خواهیم داد که در ذهنتان ملکه شود.

صکادرات دقیقا به چه معناست؟
در هر آموزشگاه رانندگی اعم از آموزشگاه رانندگی در تهران و سایر شهرها از عبارت صکادرات برای آسان‌تر شدن فرایند آموزش رانندگی استفاده می‌شود. در واقع به‌خاطرسپردن این اسم رمز بسیار راحت‌تر از به‌خاطرسپردن ۷ مرحله است. در نتیجه فقط باید از این اسم رمز برای گذراندن امتحان رانندگی و شروع تجربه جدید رانندگی خود استفاده‌کنید که ملکه ذهنتان شود. همچنین نگران به‌خاطر سپردن اسم رمز نباشید، فقط چند بار تمرین و تکرار کافی است که آن را برای همیشه به‌خاطر بسپارید. در ادامه هرکدام از ۷ مرحله را به صورت کامل توضیح داده‌ایم که راحت‌تر بتوانید آن‌ها را به‌خاطر بیاورید.

مرحله نخست روشن کردن ماشین؛ تنظیم صندلی
هر کدام از ما قد و وزن متفاوتی داریم، فرض کنید صندلی غیر قابل تنظیم بود. در چنین شرایطی فردی با قد ۱۹۰ و فردی با قد ۱۶۰ باید از همان صندلی استفاده می‌کردند. در نتیجه یا پای فرد دوم به کلاچ نمی‌رسید یا اینکه فرد اول از پادرد قید رانندگی را می‌زد. خوشبختانه صندلی قابلیت تنظیم دارد و اولین مرحله پیش از روشن کردن ماشین، تنظیم صندلی است تا در طول رانندگی راحت باشید.

برای تنظیم صندلی شما باید از نظر شیب صندلی که معنای تنظیم پشتی آن است شروع کنید. سپس تنظیم فاصله صندلی با فرمان را انجام دهید. برای محکم‌کاری نیز می‌توانید پشت سری صندلی را تنظیم کنید. ما همه این مراحل را به‌سادگی در آموزش رانندگی خصوصی به شما می‌گوییم.

مرحله دوم؛ پیش از روشن‌کردن بستن کمربند را فراموش نکنید
ایمنی همیشه اولویت دارد. در نتیجه در گام دوم صاکدارت پس از راحتی باید به ایمنی فکر کنیم. در غیراین‌صورت  بدون آنکه متوجه شوید خطر در کمین شما خواهد بود. در نتیجه پس از تنظیم صندلی در مرحله دوم صکادرات کمربندتان را ببندید.

مرحله سوم صکادرات؛ آینه را برای دید بهتر تنظیم کنید
فرض کنید چشمانتان را ببندند و بگویند راه بروید، آیا این امکان وجود دارد؟ حتی اگر وجود داشته‌ باشد هم نیاز به تجهیزات خاصی خواهید داشت. در نتیجه پس از راحتی و امنیت باید چشمان ماشینتان را تنظیم کنید که دید کاملی نسبت به محیط داشته‌ باشید. برخی این مرحله را دومین مرحله صکادرات در رانندگی در نظر می‌گیرند.

در مرحله چهارم روشن کردن ماشین دنده را خلاص کنید
اصلا هیچ اتفاقی بدتر از این نیست که در مراحل روشن کردن ماشین به ترتیب ناگهان خودرو به جلو پرتاب شود. علت این اتفاق خلاص نبودن دنده است. در نتیجه مرحله چهارم اطمینان از خلاص بودن دنده خواهد بود. در‌غیر‌این‌صورت باید منتظر برخورد با ماشین یا مانع جلویی باشید؛ زیرا ماشین اگر در دنده باشد و روشن شود، به جلو می‌پرد.

برای خلاص کردن دنده کافی است کلاچ را تا ته بگیرید و دنده را خلاص کنید. پس از اینکه دنده خلاص شد، نوبت مرحله بعدی فرارسیده‌ است.

مرحله پنجم صکادرات؛ راهنمای ماشین را بزنید
صکادرات در آموزش رانندگی برای این است که شما رانندگی امن داشته‌ باشید. پس از اینکه دنده خلاص شد، باید راهنما خود را بزنید که افراد دیگر متوجه شوند قصد حرکت دارید. در غیراین‌صورت هر اتفاقی که بیفتد پای شما است. علاوه‌بر‌این، فراموش کردن همین نکته کوچک باعث رد شدن در آزمون رانندگی می‌شود.

راهنما را باید به سمتی بزنید که قرار است از آن طرف خارج شوید. اشتباه زدن راهنما از نزدن آن عواقب بدتری در پی خواهد داشت. برای تشخیص جهت باید به چرخش فرمان توجه کنید. فرمان به هر طرف پیچید، راهنما به همان سمت باید زده شود.

مرحله ششم؛ با استارت زدن آماده حرکت شوید
پیش از حرکت بررسی آینه‌ها را انجام دهید و سپس استارت بزنید. همچنین اگر نقطه کوری وجود دارد، سر خود را برگردانید و شرایط را تحت نظر داشته باشید. حالا نوبت این می‌رسد که استارت بزنید و ماشین را روشن کنید. سپس باید در این مرحله از صاکدرات به ماشین دنده بدهید و آماده حرکت شوید.


 

صكادرات؛ آموزش روشن كردن ماشين به‌ترتيب

یادداشت | آموزشی

کد محتوا: ۴۴۷۳

ارسال: یک‌‌شنبه، ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۴:۴۸

به روز شده: یک‌‌شنبه، ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۴:۴۸

کلید واژه‌‌ها: رانندگی، صکادرات، تنظیم صندلی، کمربند ایمنی، تنظیم آینه، خلاص کردن، دنده، راهنما زدن، استارت زدن، نقطه کور

نوع: یادداشت

موضوع: آموزشی

فرستنده: دبیر محتوا

منبع: سبقت آزاد

پیوند:

بازدید: ۷۳۴

زبان: پارسی

(۱ مورد )
 

عنوان

متن

 

برای ورود باید به سایت وارد شده باشید.   در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید.

 ورود به سایت   برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید.

 ورود به سایت   چنانچه هنور در سایت عضو نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید.
(ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

   
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...


 

نام کاربری

 

رمز عبور

   

با ما تماس بگیرید

آموزشگاه رانندگی شاهین


ثبت‌‌نام

مدیریت آموزشی

شرایط و مدارک

دانشنامه

آرشیو

درباره ما

تماس با ما


نشانی: تهران، خیابان ۱۷ شهریور، پایین تر از پل شهید محلاتی، پلاك ۹۱۷، ساختمان شاهین

تلفن: ۳۳۰۲۸۲۳۸-۳۳۷۲۸۳۰۱ (۰۲۱)

پست الکترونیک: info@shahin-ds.com

 

© ۱۴۰۳ کلیه حقوق برای آموزشگاه رانندگی شاهین محفوظ است.

هرگونه کپی برداری از مطالب و محتوای این وب‌‌سایت بدون مجوز کتبی نقض قانون حمایت از تولیدکنندگان محتوای اینترنتی می‌‌باشد و تحت پیگیرد قانونی قرار خواهد گرفت.

طراحی و توسعه: گروه ریزسامانه‌‌های نمادیس| پایگاه آموزش مجازی رانندگی| عضو طرح سامانه مدیریت هوشمند آموزشگاه رانندگی