کاربر میهمان ( ورود ) | ثبت‌‌نام میهمان  | راهنما  یک‌‌شنبه، ۱۸ شهریور‌‌ماه ۱۴۰۳ | Sunday, September 8, 2024
 
 
سامانه ثبت‌ نام مدیریت آموزشی مربیان مدارک دانشنامه آزمون آرشیو درباره ما تماس با ما
 

نکاتی برای رانندگی در روزهای گرم و پرحرارت

  با رعایت کردن برخی نکات و چند اقدام حیاتی شما می‌توانید از خودروی خود در برابر گرما محافظت کنید و رانندگی بدون دردسری را در روزهای آفتابی و پرحرارت تجربه کنید. با ما همراه باشید تا چند نکته مهم در این خصوص را با یکدیگر مرور کنیم.  

 یک‌‌شنبه، ۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۱:۳۹|

آب کافی به همراه داشته باشید:
برای سرنشینان و حیوانات خانگی به مقدار کافی آب و مایعات بردارید تا در سفرهای طولانی دچار مشکل نشوید. از نوشیدنی‌های کافئین‌دار اجتناب کنید زیرا ممکن است شما را در امر بیداری یاری کنند اما باعث از دست آب بدن شما خواهند شد و شما را تشنه‌تر خواهند کرد.

اگر قصد سفرهای طولانی دارید و به مدت شش ماه هیچگونه سرویسی بر روی خودرو شما صورت نگرفته، بهتر است قبل از حرکت، ماشین خود را به نیروهای متخصص بسپارید تا از امنیت و عملکرد آن اطمینان حاصل کنید و در طول سفر دچار مشکل و خرابی نشوید.

چک کردن باتری:
باتری خودروها با قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید، فشار زیادی را تحمل می‌کنند و احتمال خرابی و اشکال در آن‌ها زیاد می‌شود. اگرچه هوای گرم اجتناب ناپذیر است اما شما می‌توانید با مطمئن شدن از جای باتری و شل نبودن آن، در مقابل ارتعاشات و گرما از باتری مراقبت کنید. نور خورشید مایعات موجود در باتری را به سرعت تبخیر می‌کند که این امر باعث خوردگی در سرپایه‌ها و اتصالات باتری می‌شود. برای جلوگیری از این مشکل، هرگونه موادخورنده و زنگ‌آور را از سرباتری‌ها پاک کنید. باتری خودرو باید توسط یک تکنسین چک شود تا از عملکرد و بازه عمر آن اطمینان حاصل شود.

شیشه جلو را تمیز کنید:
در تابستان برای مدت طولانی‌تری خورشید در افق قرار می‌گیرد و در هنگام صبح دید شما به سمت شرق و در هنگام عصر دید غربی شما را کاهش می‌دهد. یک شیشه جلوی تمیز و پاکیزه و یک پاک کننده مناسب و مرغوب ضروری است زیرا که هرگونه گرد و غبار و تاری دید را خنثی می‌کند.

جعبه اضطراری:
از داشتن یک جعبه اضطراری کامل و مجهز در درون ماشین خود اطمینان حاصل کنید. جعبه کمک‌های اولیه باید شامل آب، مواد غذایی فاسدنشدنی، کابل‌های استارت (فقط برای زمانی که خودروی شما قدیمی باشد)، یک مشعل با باتری‌های اضافه، مثلث هشداردهنده جاده‌ای و یا یک چراغ اضطراری، ابزار دستی اولیه و یک جعبه کمک‌های اولیه باشد.

برنامه پیش روی مطمئنی داشته باشید:
تلفن همراه خود را به طورکامل شارژ کنید (از یک شارژر همراه یا پاوربانک نیز می‌توانید استفاده کنید) و پول نقد کافی در کیف پول خود برای موارد اضطراری و خاص به همراه داشته باشید.

مایعات مورد نیاز خودرو را کاملا تامین کنید:
مایعات درون موتور برای کار کردن ماشین ضروری است. این مایعات باعث روان شدن قطعات خودرو شده و به مانند یک خنک کننده، حرارت و داغی را از قطعات مهم خودرو دور می‌کند. دمای بالای تابستان باعث تبخیر مایعات خودروی شما شده و اثر خنک سازی آن ها را کاهش می‌دهد. شما باید تمام مایعات نظیر روغن موتور، روان کننده گیربکس، روغن هیدرولیک و روغن ترمز را به طور کامل بررسی کنید و از پر بودن آنها مطمئن شوید. با مراجعه به کتاب راهنما خودرو از روغن و مایعات مناسب خودرو خود بهره بگیرید.

سیستم تهویه را چک کنید:
داشتن فضا و محیط خنک برای محافظت شما از گرمای طاقتفرسا ضروری و حیاتی است. از درست کار کردن سیستم تهویه خودرو مطمئن شوید تا بطور کامل فضای درون کابین را خنک نگه دارد. این امر شما و سرنشینان را در برابر حرارت و گرمای شدید و همچنین گرمازدگی و کم‌آبی محافظت می‌کند.

پوشش مناسب داشته باشید:
برای مدت زمانی که قرار است در بیرون خودرو باشید عینک آفتابی و کلاه‌های آفتاب‌گیر و مناسب به همراه داشته باشید و از لباس‌های خنک و نازک استفاده کنید.

لاستیک‌ها:
قبل از سفر باد چرخ‌ها را پر کنید تا در حین سفر دچار مشکل نشوید. لاستیک‌های کم‌باد موجب افزایش فشار و در نتیجه افزایش حرارت می‌شوند. حتما لاستیک یدکی به همراه داشته باشید و همچنین جک و ابزار لازم برای عوض کردن لاستیک را با خود به سفر ببرید. با گذاشتن پای خود بر روی لاستیک‌ها از عمق و باد مناسب آنها اطمینان حاصل و در صورت کم‌باد بودن لاستیک‌ها به سرعت آنها را تعویض کنید.


 

نكاتي براي رانندگي در روزهاي گرم و پرحرارت

یادداشت | آموزشی

کد محتوا: ۴۴۷۲

ارسال: یک‌‌شنبه، ۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۱:۳۹

به روز شده: یک‌‌شنبه، ۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۱:۳۹

کلید واژه‌‌ها: رانندگی، باتری ماشین، شیشه جلو، سیستم تهویه، لاستیک، سرعت

نوع: یادداشت

موضوع: آموزشی

فرستنده: دبیر محتوا

منبع: سبقت آزاد

پیوند:

بازدید: ۴۹۶

زبان: پارسی

(۲ مورد )
 

عنوان

متن

 

برای ورود باید به سایت وارد شده باشید.   در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید.

 ورود به سایت   برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید.

 ورود به سایت   چنانچه هنور در سایت عضو نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید.
(ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

   
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...


 

نام کاربری

 

رمز عبور

   

با ما تماس بگیرید

آموزشگاه رانندگی شاهین


ثبت‌‌نام

مدیریت آموزشی

شرایط و مدارک

دانشنامه

آرشیو

درباره ما

تماس با ما


نشانی: تهران، خیابان ۱۷ شهریور، پایین تر از پل شهید محلاتی، پلاك ۹۱۷، ساختمان شاهین

تلفن: ۳۳۰۲۸۲۳۸-۳۳۷۲۸۳۰۱ (۰۲۱)

پست الکترونیک: info@shahin-ds.com

 

© ۱۴۰۳ کلیه حقوق برای آموزشگاه رانندگی شاهین محفوظ است.

هرگونه کپی برداری از مطالب و محتوای این وب‌‌سایت بدون مجوز کتبی نقض قانون حمایت از تولیدکنندگان محتوای اینترنتی می‌‌باشد و تحت پیگیرد قانونی قرار خواهد گرفت.

طراحی و توسعه: گروه ریزسامانه‌‌های نمادیس| پایگاه آموزش مجازی رانندگی| عضو طرح سامانه مدیریت هوشمند آموزشگاه رانندگی